lauantai 4. tammikuuta 2014

Uskallatko hypätä?

Aija 5-v kysyi tänään Tompalta (5-v), miksi me elämme täällä. Vastaus kuului: ”jotta voisimme saunoa paljon”.

Keveys hakusessa. Miksi otan liian monet asiat niin vakavasti, miten löytäisin keveyttä elämääni, kysyy Aija Aikuinen.

Ehkä tutkailemalla omia tunteita ja tarpeita, tiedostamalla pelon vakavuuden takana. Mikä tekee sun ajatuksista vakavaa, mitä pelkäät kaiken taustalla ja mitä pieniä askelia voisit ottaa kohti sitä pelkoa, miten voisit haastaa itseäsi elämään kevyempää ja vapaampaa elämä? Vastaa Tomppa Aikuinen.

Aija Aikuinen: Öö, enkö mää tiedosta sitten tarpeeksi.. ku musta tuntuu (MU_TU! :)) että en oo muuta tehnykään ku tunnearkeologiaa viimeiset vuodet. Tiiän mitä pelekään, mutta en varmaan tiiä tarpeeksi? En oo ottanu riskejä. Tiiän, mutta en oo toiminu? Meneeköhän se niin... ahaa......... hmmm. Saanko mää muuten lainata tuota blogitekstissä.

Tomppa Aikuinen: Saat lainata tuota blogitekstissä... Voisin toki kirjoittaa sen parempaan muotoon. Aivan. Mutta ehkä sää oot Aija kulta ihan liikaa siellä teoriatasolla. Mua on vapauttanu just se rohkee tekeminen. Ittensä ylittäminen. Ne hetket ku tuntuu ku ois hyppäämässä kalliolta, just vähän liian korkeelta.

Aija Aikuinen: Eiku just muotoilla ei saa liikaa. Se on sitä teoriapainotteisuutta.

Tomppa Aikuinen: Hitto ku nää oot niin ovelaa :)

Onkohan se juttu se, että löytäis pienen lapsen innostuksen ja tekis niitä aikuisen minän kans. Siis esim. se, että tanssii ittensä hurmioon, tanssii niin kauan, ettei enää jaksa mitään muuta kuin lösähtää lattialle makaamaan.

Mä en tiiä mikä mä oon. Mä en tiiä mitä mä haluan. Mutta mä saan tietää, aivan varmasti. Ainakin mä hoen sitä itselleni, ankkuroidun siihen, tässä hetkessä. Marianne kirjoitti blogissaan siitä, miten on saanut itsensä kiinni sanomasta "en tiedä, olen tyhmä, en osaa". http://voimarianne.blogspot.fi/2013/12/sanamuunnos-sanomismuunnos.html Ja hän on päättäny muuttaa nuo lauseet. Samasta puhui mulle terapeutti vuonna 2007. Kiitos Marianne muistutuksesta. Ja Tomppa, tästä öisestä keskustelusta. Oot velikulta.

ps. Ja tämä alkoi päässä pyöriä saunan lauteilla maatessa, lohduttaen http://www.youtube.com/watch?v=oYHB7xDX02w

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti