maanantai 20. tammikuuta 2014

Anteeksianto

Mikä tämä hitaasti luokseni tullut
hiljainen onni onkaan

mikä tämä rauha minussa
ja tässä hetkessä

Minulla on aarteeni
on metsä, merenranta, lentävä lintu

On tarinoiden maa, jossa tarinat eivät lopu milloinkaan
palavien nuotiotulien maa

Pikku Prinssi ja paleleva pikku tyttö
sanat kuin tähdet

rakkauteni
Antoine de Saint-Exupéry
kuten isäni sen kauniisti lausui
Isäni siellä kaukana, rakas isäni

"Se on rajaton maa. Ja paleleva pikkutyttö
tekee enemmän kipeää kuin rikkinäinen
lämmityslaite 50 asteen pakkasessa. Minä tunnen kylmän,
minä tunnen janon, minä tunnen epävarmuuden – mutta vain muiden
epävarmuuden.
Enkä minä tiedä, mistä tulee tämä kaipuu ottaa kaikki omille
niskoilleen."
(Lettres de guerre á un ami)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti