sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Tuleva kirja

Aamujoogaa, lehtivihreästä ja marjoista koostuva pirtelö, käsikirjoituksen työstämistä.

Kirjoitan kirjaa osittain myös tämän blogin pohjalta. Omaelämäkerrallista, realistista kaunokirjallisuutta. Tavoitteenani on kirjoittaa kirja ehkä jouluun mennessä. Tällä kertaa teen perusteellista työtä. Kiire on elämästäni pudonnut pois. En ole koskaan pitänyt kiireestä, ja joskus jostain luin, että se on itsetehostusta. :)

Joskus käsikirjoituksien on hyvä antaa levätä rauhassa, uinua ja hitaasti kehittyä. Välillä täytyy tehdä jotain aivan muuta.

Minulla on valtavasti energiaa. Olen työstänyt työpaikkahakemuksia sukkelaan tahtiin. Olen jopa valmis menemään toistaiseksi työhön, joka ei vastaa koulutustani. Koti kiiltää, harrastukset sujuvat. Urheilen joka päivä. Kirjoitan tietenkin paljon, niin kuin aina olen tehnyt. Pitäisi varmaan tarttua taas pitkästä aikaa neulepuikkoihin.

Olen kauan opiskellut ja tehnyt osa-aikaista työtä yhtäaikaa. Nyt kun olen valmistunut ja olen työtön, huomaan, että minussa onkin voimaa kuin pienessä pitäjässä. Kuka jaksaa kirjoittaa tuntikausia päivässä? :) Kaipaan fyysistä toimintaa, ja parin tunnin urheilu päivittäin alkaa olla maksimi ihan lihaksienkin kannalta.

Aamuvirkkuna hyppään usein viideltä ylös, levitän joogamattoa lattialle.

Tämä kaikki energia tulee myös siitä, että olen uhkarohkeasti työstänyt vaikeita tunteitani, antanut itseni toisinaan romahtaa ja tipahtaa syvällekin. Huomaan olevani sitkeä ja elämänmyönteinen ihminen. Minulla on suruni ja murheeni, mutta en anna niille kovin paljon valtaa enää. Alan keskittyä elämän valoisiin puoliin.

Kaunis, hyvä elämä. Sitä minä elän juuri nyt.


2 kommenttia:

  1. Saman olen huomannut itsessänikin. Juuri antamalla itseni romahtaa, sukeltaen vaikeisiin ja ne selvittäen vahvistuu ja oma elämä alkaa olla omaa.
    Hyvää ja voimallista päivää sinulle, Aija.

    t. Terttu

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Olen jopa hieman turhautunut. Päiväunia ehtii torkkumaan :) Pitkä lenkki taas rantaan ja metsään..

    VastaaPoista