tiistai 4. helmikuuta 2014

Mennyttä muistellessa

Minä uskon, että uusi sukupolvi on aina edellistä viisaampi. Olen sen käytännössä todennut. Minulla on ihania sisarusten lapsia paljon. Olen paljon ollut heidän kanssaan menneessäni ja se on ollut elämäni valoisinta aikaa. Vanha valokuva lintutornilta:

Tyttöjen kasvot eivät näy, tarkoituksella. Jos tyttöjen äiti sattuu näkemään tämän ja haluaa kuvan poistettavan, niin tekstari vain, niin teen sen.

Hymyni hyytyi harvoin menneisyydessäni. Olin naamiotyttö, hymytyttö. Tuona iltana hymyilin sydämestäni, sillä Helsingin täti oli samassa talossa kahden ihanan vauvan ja monen ihanan pienen kanssa.



Olen itse tarinan mukaan syntynyt alle puolessa tunnissa. Syntymässäni on myös ollut jotain "outoa", sillä verta on tullut paljon. Äitini muistaa linnut, jotka lauloivat kesäyössä syntymäni jälkeen. Se on ehkä elämäni kaunein muisto, sillä rakastan lintuja. Mun rakas kummityttöni tiesi sen jo hyvin pienenä:

Rakastin ja tulen aina rakastamaan häntä, joka kortin teki.


Kuin myös tämänkin kortin tekijää. Kortti kummitädille, joka muutti Helsinkiin.

Henkilökohtaisella tasolla elämäni paras asia oli irtautuminen lestadiolaisuudesta. Olin siellä noiden lasten takia osittain niin pitkään (myös omien pelkojeni). Mutta ennen kaikkea tiesin, että kun alan avoimesti puhua (A-talk), menetän nuo lapset. En siis lestadiolaisuudsta irtautumisen takia heitä menettänyt. A-talkin jälkeen menetin. Osan vanhempia en itse halunnut tavata, koska he mielestäni syyttivät minua julkisuudestani. Osa valitsi ihan itse ottaa etäisyyttä minuun. Hyväksyn sen. Tiesin, että A-talkin hinta on "kova" ja korkealla.

2 kommenttia:

  1. Hei Aija,
    Minusta on traagista, että olet menettänyt nuo sinulle tärkeät lapset A-talkiin osallistumisen vuoksi. Minusta se ei ole oikein eikä kristillisen rakkauden mukaista, jos lasten vanhemmat eivät salli sinun pitävän heihin yhteyttä. Näin vanhoillislestadiolaisena, tavallisena kristittynä ajattelen, että hylkääminen on väärin. Jeesus itse kehotti rakastamaan kaikkia. En tunne tarinaanne ja konfliktia tarkemmin, mutta toivon että yhteys löytyisi ja rakkaus voittaisi.

    VastaaPoista
  2. Voihan nuo lapset aikuisena ottaa yhteyttä minuun, jos haluavat...

    VastaaPoista