keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Tanssimalla taivaaseen

Nyt se sitten vihdoin ja viimein tämä nainen jäi koukkuun! Ensi kesänä tietää kyllä mitä tulee tehtyä! Lähden kiertämään Suomen tanssilavoja :D

Buggia
http://www.youtube.com/watch?v=hJNK8fdjUrQ

Fuskua
http://www.youtube.com/watch?v=l67d9Chqm_s

Tuossa fuskun lopussa on ihana haastattelu tuoreista mestareista. "Tanssista täytyy nauttia ja oikeasti pitää hauskaa" ja "Ei saa miettiä liikaa".

Kävin maanantaina taas tanssimassa. Vanha hätäilijä minussa yritti välillä tulla esiin. Se tunne, että pitää osata heti, että kelpaa, on sitkeässä. Hyvä, että mun varpaita tallottiin, sai sopivasti maakosketusta. :-) Saatoin talloa itsekin.

Astangajooga tuo syvää rentoutusta ja mielenrauhaa, hiljaista sisäistä iloa. Tanssi tuo kuplivampaa iloa. Toisten kanssa naurattaa, suomeksi sanottuna se on ihan helkkarin hauskaa.

Viime vuoden lopulla Turussa yökerhossa eräs mies kävi useamman kerran pyytämässä minua tanssimaan noita kahta yllämainittua. En mennyt, kun en osannut. Nyt menisin, vaikka en askelkuvioita kunnolla osaakaan.

Tanssikurssilla on ollut miellyttäviä tanssipartnereita. Kaiken ikäisiä fiksuja miehiä, jotka kärsivällisesti myös opettavat aloittelevaa naista. Vanha tuttu, Matti, opetti minulle fuskun alkeita. Siitä tanssista tulen tykkäämään erityisesti, koska pari saa siinä irrotella ja näyttää iloaan. Jep! Olen löytänyt uuden kehoterapiamuodon.

Iloitkaa ja tanssikaa, minä tanssin itselleni taivaspaikan. ;-)

5 kommenttia:

  1. ps. plussana tuossa on kaikenlainen hyvä lavamusiikki. Jonkin verran tullut lapsuudesta tuttuja biisejä, joita opettelin pianolla soittamaan.

    VastaaPoista
  2. Tanssiminen on todella kivaa ja siinä kyllä pääsee kehonsa kanssa sinuiksi ja oppii tiedostamaan omia ääriviivojaan. Tekee fyysiselle ja psyykkiselle minälle hyvää! Kiva, että löysit lajin, mistä oikein kunnolla tykkäät!
    t. Terttu

    VastaaPoista
  3. Astangajooga on mun suosikkilaji, mutta tanssi saattaa nousta hienoksi kakkoseksi :)

    VastaaPoista
  4. Paritanssi siis, luovaa tanssiahan oon kauan harrastanut..

    VastaaPoista
  5. Paritanssi on niin hienoa että itteki haluisin päästä sitä harrastaman..

    VastaaPoista